26 Mayıs 2009

YaLancı Çoban / aLtyapı-eşLik / nota / hikâye

yalanci1 YALANCI ÇOBAN
Küçük çoban koyun sürüsünü güdüyordu. Bir kurt görmüş gibi bağırmaya başladı:
- Yetişin! Yetişin! Kurt var!
Köylüler hemen koşup geldiler. Ama küçük çobanın yalan söylediğini anladılar.  Küçük çoban, aynı şeyi birkaç defa daha yaptı. "Kurt geldi!" diye bağırıp herkesi başına topladı. Derken, günün birinde kurt gerçekten geldi. Çoban yine:
- Yetişin! Yetişin! Kurt var! diye bağırdı.
Ne yazık ki köylüler, onun yine yalancıktan bağırdığını sanıp yanına gitmediler. Kurt ise sürüdeki koyunlardan birkaçını parçaladı, yedi.
Fuat Baymur - Kemal Demiray
(Çocuk Edebiyatı Antolojisi, 1961)
MasaLın bir diğer ( uzunca olanı ) versiyonu
Bir varmış,bir yokmuş.Ülkenin birinde bir şehir,şehrin içinde bir köy,köyün içinde de köylüler varmış.Bu köylülerin ekip biçtiği topraklar,topraklarında sere serpe dolaşsın, yesin,içsin, semirsin diye besledikleri kuzuları,koyunları varmış,varmış ta köy öyle zengin ya da ağası bol,fakiri çok değil, her köylünün evinde üç beş koyunu,keçisi varmış... Toprağı işlemekten vakit buldukça çok sevdiği kuzuları ile ilgilenirlermiş...
yalanci2 Masal bu ya,bir gün köy kahvesinde otururken köy ahalisi gençten bir adam çıkmış ortaya demiş ki'bütün koyunlara,keçilere ben bakarım,siz gider toprağınızı eker,biçersiniz, oğlunuzu, kızınızı evlendirirsiniz,oturu kahvede oyun oynar,arkadaşlarınızla sohbet edersiniz,baan da beş on kuruş verir,ben fakirin karnını doyurup sevap işlersiniz.Ben de sizin iyiliklerinizden dolayı duacı olurum,cennete girersiniz.'Köylüler birbirlerine bakmışlar,elindeki tavla zarlarına,okey taşlarına bakmışlar.Nargilesi olanlar,nargilelerini daha bir dertli dertli çekip,dumanını savurmuşlar.Biz bir düşünelim,sana cevap verelim demiş köyün en yaşlısı olan.Sonra muhtara gidip,çobanının söylediklerini ona da anlatmışlar.Muhtar mantıklı karşılamış,köylüler dünden razı,yaşlı adam 'durun arkadaşlar 'demiş.Biz gidelim bir köyün öğretmenine danışalım,yararını, zararını ona soralım,bize çobana ne vereceğimizi,çobanı ne kadar çalıştıracağımızı,koyunlar kaybolursa ya da ölürse çobana ne ceza vereceğimizi yazsın,çizsin,biz de ona göre davranalım.Kimse kimsenin hakkını yemesin,adaletli bir iş olsun demiş.hemen köyün kabadayısı girmiş söze.Ne diyosun sen emmi demiş,ben varken köyde haksızlık yapan,izinsiz kuş uçurmaya cesaret eden olur mu?Sen bana güvenmiyorsun da köyün cılız öğretmeninin yazacağı kağıda mı güveniyorsun yani?Bütün köylüler kabadayıyı alkışlamışlar.Kabadayı dediğimize bakmayın,mert,babacan,dediği dedik,akıllı,dev gibi bir adam,belki onun kadar büyük bir cüsseye kimse sahip değil.İyilerin güvendiği,kötülerin korktuğu bir kabadayı... ( yazının devamı ve kaynak )
yalannci
YALANCI ÇOBAN ( alt yapı ) mp3
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde
Bir küçük çoban varmış yalancılık yaparmış
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
Sürüsünü alarak, kavalını çalarak
Çıkmış bir gün kırlara çiçekli bayırlara
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
“Kurt var!” diye bağırmış köy halkını çağırmış
Sopayı alan koşmuş, fakat kurt falan yokmuş
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
Herkes kızmış söylenmiş, çoban gülmüş eğlenmiş
Hepinizi aldattım, kurt falan yoktur demiş
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
Günler geçmiş aradan kurt anlar mı şakadan
Bir kocaman kurt dalmış, çobanı korku almış
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
“Kurt var!” diye bağırmış, köy halkını çağırmış
Fakat kimse gelmemiş, yalancıyı kurt yemiş
KORO:
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı yalancı sözüne kimse kanmaz
(Dramatize yapılabilir)
FARKLI BİR VERSİYON
Evvel zaman içinde
Kalbur saman içinde
Bir küçük çoban varmış
Yalancılık yaparmış
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı, yalancı, sözüne kimse kanmaz
Birgün çıkmış kırlara
Çiçekli bayırlara
Yalancıktan bağırmış
Köy halkını çağırmış
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı, yalancı, sözüne kimse kanmaz
Sopayı alan koşmuş
Fakat kurt filan yokmuş
Herkes kızmış, söylenmiş
Çoban gülmüş, eğlenmiş
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı, yalancı, sözüne kimse kanmaz
Günler geçmiş aradan
Göstermesin Yaradan
Kocaman bir kurt gelmiş
Çobanı korku almış
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı, yalancı, sözüne kimse kanmaz
Çoban gene bağırmış
Köy halkını çağırmış
Fakat kimse gitmemiş
Çobanı kurtlar yemiş
Yalancı yalancı sana kimse inanmaz
Yalancı, yalancı, sözüne kimse kanmaz
sözler için kaynak
cocuk
Yukarıdaki notaları hazırlayan ve paylaşan  hüLya öğretmenime teşekkür ederim.

yalancicoban1
yalancicoban2









Nota ve akorları buradan indirebilirsiniz
Yalancı Çoban – altyapı-eşlik indir:


not: Bu şarkı niye bana bir devlet büyüğü(!)nü hatırlatıyor acaba?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

AYSEL : Merhabalar müzik öğrt.3 sınıf öğrencisiyim. Sizden fikir almak istiyorum. Bu konuda bilgilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim..

Çocuklar için notaları,portreyi,vuruşlarını çocuklara kolay,eğlenceli,akılda kalıcı bir şekilde anlatmam ve bir materyal hazırlamam gerekiyor.

Ben şöyle bir şey düşündüm;Portreyi yol şeridi şeklinde çizerek,notaları yerleştirerek ,küçük bir arabayı üzerinde sürerek notalardan geçince araba bastığı notanın adını söylesin sesleri ile birlikte(bütün düzenek bir halı üzerinde olacak)Bu fikir doğru bir yol mu sizce.

Şimdiden teşekkürler

biSGenbLogSpot dedi ki...

Harika oLmuş. TebrikLer !