Ana içeriğe atla

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Nihavend Longa – Recorder / Blok flüt : Uğur Çetintaş

ugurcetintasİcra Eden : Uğur Çetintaş -  21 Haziran 1989’da Çanakkale’de doğdu. İlk ve orta okulu Çanakkale Gazi İlköğretim Okulu’nda okudu. Ardından Hüseyin Akif Terzioğlu Çanakkale Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi’nin yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak müzik bölümünde okumaya hak kazandı. Burada bireysel çalgı olarak (yan)flüt seçti ve bu alanda ilk çalışmalarına Bahadır Aytaş ile başladı.

Lisedeki öğreniminden sonra 2007 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nın yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak öğrenimine burada devam etti. Burada da Arş. Gör. Ajda Şenol ve Öğr. Gör. Z. Ezgi Kara ile flüt çalıştı. 4 yıllık lisans eğitimi boyunca birçok resital düzenledi, konserlere ve workshoplara katıldı. 2008 yılında Öğr. Gör. Yusuf Hasanov’un kendi yönetimindeki özel oda orkestrasında çalıştı. 2009-2010 yıllarında Azerbeycan Devlet Sanatçısı ve Öğr. Gör. Hasan Adıgüzelzade yönetimindeki Nilüfer Belediyesi Oda Orkestrası’nda çalıştı.

 

 

nihavend_lon_kavser_hanim

Not : ( An itibariyLe ) Eserin bestecisi Kemani Kevser Hanım hakkında net ortamında doğru düzgün bir biLgi / açıkLama / biyografi buLamadım ve bu beni çok şaşırttı. ( Bu arada hâLâ bir şeyLere şaşırıyor oLmama da şaşırıyorum ya o ayrı ! ) MüzisyenLer arasında iyi biLinen, tanınan, sık sık çaLınan bir eserin bestecisini kimse merak etmedi mi acaba ? Etti de yazmaya mı üşendi? Bestecinin kadın oLmasının bunda bir payı var mıdır acep ? SoruLarı arttırabiLirim ama şimdiLik kaLsın…

Birkaç yıL önce de, dünyaca ünLü fLütçüLerden James GaLway,in hayatı Vikipedi’de ( Türkçe böLümünde ) yoktu, yazıLmamıştı. Türkiye’de ünLü bir fLütiste (GaLway’in öğrencisidir ) durumu iLetmiş ve üzüntümüzü beLirtmiştik, kİ kendisi de buna çok şaşırmıştı. Bunu değiştirmek adına elinden ne geLirse yapacağını ( elinde GaLway’e ait ingilizce bir biyografi metni varmış ) beLirtmiş ancak iki üç kez sormamıza/üsteLememize ( Biz bu metni Türkçe’ye çevireLim istemiştik ) rağmen bir sonuç aLamamıştık.  SağoLsun biriLeri uğraşmış emek vermiş ve şimdi bu eksikLik tamamLanmış / düzeLtiLmiş durumda.

Biz müzisyenLer çok mu tembeLiz ?!? İyi de adama sormazLar mı , Müzisyen  ( endirekt – yuvarLamaLı ) eşittir sanatçı, sanatçı ( direk – yuvarLamasız ) eşittir merakLı, yaratıcı… bu gidişte bir eksikLik var gibi …. yoksa eksikLik biz de mi ?!?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ  Halk müziği : Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir. Türk halk müziği formları : Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava : Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur. Uzun Hava : Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak , gurbet havası, hoyrat , divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya , barak ağzı ve müstezattır. Başlıca çalgılar : Bağlama ( Saz ), Kaval , Kemençe , Zur

Ortaokul Müzik Dersi Notları Hakkında / Kaç Not Vereceğiz?

EKLEME :  26 Temmuz 2014   Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği ' nde yapılan değişikliğe göre en az ( ikisi   sınav  --e-okulda   sınav bölümüne yazılacak-- biri ders içi etkinlik ) 3 not girilecek . Performans görevi kaldırıldı ya hani... artık en az 4 not verme zorunluluğu yok anlayacağınız. a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Zümrelerde iki sınav bir ders ve etkinliklere katılım notu verilecektir diye karar almak gerekir (sınavlardan birisi yazılı yapılacaksa bu da belirtilmelidir) Hangi ölçeği kullanacağımıza da kendimiz karar verip zümreye yazıyoruz. Sınavlardan birisini isterseniz yazılı yapabilirsiniz ama ben ikisini de uygulama şeklinde yapıyorum ve değerlendirme ölçeği hazırlıyorum. Lisele

Biz Atatürk GençLeriyiz ( Söz + Nota + aLtyapı-eşLik )

Yıllar önce hazırladığım bu altyapı/eşliği nedense kendi bloğumda yayınlamamışım. Geç olsun güç olmasın. BİZ ATATÜRK GENÇLERİYİZ ( Muammer Sun ) Hoyra rira rira hey (2) Rira hoyrari (2) Rira hoyra hoyra hey Güneş bizimle doğar Yağmur bizimle yağar Bizimle coşar deniz Ateş bizimle yanar Biz Atatürk gençleriyiz Hoyra rira rira hey Sesimiz onun sesi Hoyra rira rira hey Bizimle yükselecek Hoyra rira rira hey Atatürk Türkiyesi Rira hoyra hoyra hey Sevgimizle bilgimizle Ulusumuzun hizmetindeyiz Aklımızla coşkumuzla Atamızın izindeyiz Hoyra rira rira hey (2) Rira hoyrari (2) Rira hoyra hoyra hey Fidan bizimle büyür Çiçek bizimle bizimle açar Bizimle sürer hayat Ulus bizimle yaşar Biz Atatürk gençleriyiz Hoyra rira rira hey Sesimiz onun sesi Hoyra rira rira hey Bizimle yükselecek Hoyra rira rira hey Atatürk Türkiyesi Rira hoyra hoyra hey Sevgimizle bilgimizle Ulusumuzun hizmetindeyiz A